In een gesprek kunnen alle uitdagingen besproken worden. En samen een plan van aanpak bedenken. Dit kan een training zijn om gedrag, kennis en vaardigheid in het licht te zetten. En handvaten aan te reiken om hierin professionele en positieve stappen te gaan maken. Of persoonlijke coaching. Niet veranderen wat goed is, aandacht voor ontwikkeling en groei. Met dat aan de slag gaan wat echt effectief is, snel resultaat.
Samen de uitdaging helder krijgen, een concreet doel bepalen en aan de slag.
Al de trainingen zijn zo vorm gegeven dat de deelnemers er direct mee aan de slag kunnen in de praktijk.
Het doel is dat de boodschap van een training helder over komt. Daarom pas ik de training graag aan op uw team of organisatie.
De trainingen worden gegeven op een locatie naar keuze. Dit kan bij uw organisatie zijn, maar zeker ook daarbuiten! We regelen het eventueel graag.
De trainingen zijn geschikt voor iedere groepsgrootte. Van individuele coaching tot teamprocessen. Vooraf bespreken we de mogelijkheden.
We adviseren m.b.t. de groepsgrootte op het meest effectieve resultaat.
Een teamontwikkeling training. Beeldend het teamproces helder maken. Onderwerpen; samenwerken, effectieve en professionele communicatie, afspraak is afspraak, feedback, effectief vergaderen, kwaliteit en valkuil, etc……dat wat het team nodig heeft.
Ieder speelt zijn rol en heeft taken en verantwoordelijkheden in het team. Door teamprocessen te spiegelen aan werking van het oganisme worden zaken zichtbaar helder.
Omgaan met onbegrepen gedrag versus ons eigen gedrag. Onderwerpen; waar komt onbegrepen gedrag vandaan en waarom begrijpen we het vaak niet. Kennis in onbegrepen gedrag naar aanleiding van ziektebeelden. Bewustzijn tot inzetten juiste bejegening ten opzichte van onbegrepen gedrag.
Het effect van eigen gedrag op de omgeving en viseversa. Onderwerpen; b.v. inzicht in gedrag; roos van leary, de disc, kwaliteiten en valkuilen, eigen rugzak en die van een ander. Vooral in het moment spiegelen van aanwezig gedrag. En wat is de invloed van omgevings prikkels; op onze clienten en op ons zelf.
Kan ik mijzelf leiding geven dan kan ik dat ook naar anderen. Onderdelen; covey, meest effectieve manier van communiceren en leidinggeven, Waar sta ik en waar ga/wil ik naar toe, Welke vorm van leidingegevn heeft mijn voorkeur, en zet ik deze effectief in?
Aansturen, coachen, gespreksvaardigheid en communicatie algemeen, visie en missie bepalen, omgaan met weerstand, de bevlogen leider, de bevlogen medewerkers.
Voor leidinggevende, coaches en teams. Onderdelen; wat is weerstand en waar en wat is de bron.
Van welkom tot aan omgaan met klachten. De rode draad is; verwennen, verleiden en verassen.
Voor de zorg maar ook voor de horeca, gemeente, retail, enz...
Effectieve gespreksvaardigheid. Hoe bereid ik me goed voor, wat is het doel van het gesprek welke strategie pas ik toe. . Wat zijn mijn eigen valkuilen.
Sollicitatie, slecht nieuws, correctie, etc….
Herkennen eigen grens en herkennen agressief gedrag en de meest effectieve actie inzetten.
Herkennen van omgevingsfactoren en omgevings prikkels. Invloed eigen gedrag. Deescalerend denken en handelen.
Hoe belangrijk is eigen regie en wat is het effect van juiste/onjuiste bejegening.
Doormiddel van kennis, vaardigheden en rolspelen ervaren wat het verlies van eigen regie en onjuiste bejegening met jou zelf doet.
Wat is de uitdaging, verhelderen en, indien nodig, op maat traject vorm geven.
Samen de vraag verhelderen en een concreet doel bepalen. Een kort en effectief stappen plan vaststellen. afspraken vastleggen en in actie komen. Tussentijds evalueren van de stappen op weg naar het gewenste doel.